CIENCIAS TÉCNICAS

Energías "Gratuitas" 07/12/2016

Directorio de recursos energéticos "gratuitos", en el sentido de libremente disponibles: vientos, mareas, recursos geotérmicos, etc. Por supuesto, los procesos para utilizar dichos recursos no son gratuitos.

Energía Eólica 07/12/2016

Es una página de la Asociación Danesa de la Industria Eólica. Contiene mucha información básica del proceso de generación de energía eléctrica a partir del viento.

eFluids 01/12/2016

eFluids is a web portal designed to serve as a one-stop information resource for anyone working in the areas of flow engineering, fluid mechanics research, education and directly related topics. It is designed to become the first step on the path to solving problems in flow engineering and fluid mechanics research and development for the global fluid dynamics community by providing engineers, industry professionals, researchers, educators, and students with a consolidated, intelligently selected and organized database linking all aspects of the fluid flow specialization. Includes a gallery of flow videos and images, a gallery of experiments, a gallery of problems, calculators and applets, and bicycle aerodynamics.

Technical Application Software 01/12/2016

Toolbox Cálculo de áreas, superficies curvas y volumenes ¿ Bombas y caída de presión ¿ Propiedades de líquidos ¿ Propiedades de metales y sólidos

Engineering Pathway: Engineering Education Resources 01/12/2016

Part of the National Science Digital Library Pathway collection, the Engineering Pathway is a portal to high-quality teaching and learning resources in engineering, applied science and math, computer science/information technology, and engineering technology.

nanoHUB 01/12/2016

The nanoHUB is a rich, web-based resource for research, education and collaboration in nanotechnology. The nanoHUB hosts resources to help you learn about nanotechnology, including Online Presentations, Courses, Learning Modules, Podcasts, Animations, and Teaching Materials. The nanoHUB offers web-based tools that help you learn about and that simulate nanotechnology devices. The nanoHUB also provides a collaboration environment via Workspaces, Online Meetings and User groups.

American Chemical Society 01/12/2016

European Federation of Chemical Engineering 01/12/2016

Relación de Asociaciones de Ingeniería Química españolas 01/12/2016

National Center for Biotechnology Information 01/12/2016

Serves as a national resource for molecular biology information by providing public databases and software tools to analyze genome data, and by disseminating biomedical research information.

NIST. National Institute of Standards and Technology 01/12/2016

Web del NIST, cuya misión es promover la innovación y la competencia industrial en Estados Unidos mediante avances en metrología, normas y tecnología

Real Sociedad Española de Química 01/12/2016

Safety and Chemical Engineering Education (SAChE) Program 01/12/2016

Initiated in 1992, is a cooperative effort between the Center for Chemical Process Safety (CCPS) and engineering schools to provide teaching materials and programs that bring elements of process safety into the education of undergraduate and graduate students studying chemical and biochemical products and processes.

Engineeringtoolbox.com 01/12/2016

Has data on conversions, properties, calculations, etc.

National Renewable Energy Laboratory (NREL) 01/12/2016

NREL is the only federal laboratory dedicated to the research, development, commercialization and deployment of renewable energy and energy efficiency technologies.

American Institute of Chemical Engineers 01/12/2016

Nexant Thinking 01/12/2016

The future of energy and chemicals. Programs: Biorenewable Insights Petroleum and Petrochemical Economics Polyolefins Planning Services Process Evaluation/Research Planning Special Reports Strategic Business Analysis World Gas Model

Asociación Nacional de Químicos 01/12/2016

Real Academia de Ciencias 01/12/2016

Sociedad Española de Catálisis 01/12/2016

ADA. Grupo especializado de Adsorción 01/12/2016

Federación Española de Ingenieros Químicos 01/12/2016

Recursos de Ingeniería Química. Software 01/12/2016

Directorio de software para Ingeniería Química

Chemcad 01/12/2016

El software CHEMCAD permite crear de manera interactiva diagramas de circulación de materiales, simular todos los procesos fundamentales, incluidos los procesos de regulación, y visualizar una representación gráfica de los resultados. Hay una versión de prueba gratuita.

ISO. International Organization for Standardization 01/12/2016

Página web de la International Organization for Standardization, el mayor desarrollador mundial de estándares internacionales

Paginas: 1 2 3 4 5 6 7 8 9   Siguiente