CIENCIAS TÉCNICAS

Celdas de Combustible 07/12/2016

De caracter histórico, contiene también información básica sobre estos dispositivos de producción de energía.

Directorio sobre energía 07/12/2016

Directorio de energía del Open Directory Project, construido por voluntarios usuarios de Internet.

Chemical Engineers in Action: Innovation at Work 01/12/2016

Developed by AIChE and the Chemical Heritage Foundation, this web site celebrates the many significant advancements that chemical engineers have made to our world. Explore the site to learn more about chemical engineering¿s great achievements, bold innovators, and new frontiers in the fields of energy, the environment, biomedicine, electronics, food production, and materials.

Energy Innovation Portal 01/12/2016

Find information on energy efficiency and renewable energy technologies available for licensing developed by U.S. Department of Energy laboratories and participating research institutions. Provided by: U.S. Dept. of Energy. Energy Efficiency and Renewable Energy (EERE).

Engineering Pathway: Engineering Education Resources 01/12/2016

Part of the National Science Digital Library Pathway collection, the Engineering Pathway is a portal to high-quality teaching and learning resources in engineering, applied science and math, computer science/information technology, and engineering technology.

nanoHUB 01/12/2016

The nanoHUB is a rich, web-based resource for research, education and collaboration in nanotechnology. The nanoHUB hosts resources to help you learn about nanotechnology, including Online Presentations, Courses, Learning Modules, Podcasts, Animations, and Teaching Materials. The nanoHUB offers web-based tools that help you learn about and that simulate nanotechnology devices. The nanoHUB also provides a collaboration environment via Workspaces, Online Meetings and User groups.

Nanowerk. Nanotechnology and Emerging Technologies News 01/12/2016

Nanowerk is committed to educate, inform and inspire about nanosciences, nanotechnologies and other emerging technologies. As the leading nanotechnology and nanosciences portal, nanowerk.com delivers useful, entertaining and cutting-edge information from all things nano.

Safety and Chemical Engineering Education (SAChE) Program 01/12/2016

Initiated in 1992, is a cooperative effort between the Center for Chemical Process Safety (CCPS) and engineering schools to provide teaching materials and programs that bring elements of process safety into the education of undergraduate and graduate students studying chemical and biochemical products and processes.

Engineeringtoolbox.com 01/12/2016

Has data on conversions, properties, calculations, etc.

Hyperphysics.phy-astr.gsu.edu 01/12/2016

Does a great job of explaining a large variety of concepts in science and engineering.

AENOR. Asociación Española de Normalización y Certificación. 01/12/2016

Web de AENOR, entidad dedicada al desarrollo de la normalización y la certificación (N+C) en todos los sectores industriales y de servicios.

Grupo de Química del Estado Sólido y Materiales 01/12/2016

American Chemical Society 01/12/2016

European Federation of Chemical Engineering 01/12/2016

Relación de Asociaciones de Ingeniería Química españolas 01/12/2016

Federación Española de Ingenieros Químicos 01/12/2016

ADA. Grupo especializado de Adsorción 01/12/2016

Sociedad Española de Catálisis 01/12/2016

Real Academia de Ciencias 01/12/2016

Asociación Nacional de Químicos 01/12/2016

Nexant Thinking 01/12/2016

The future of energy and chemicals. Programs: Biorenewable Insights Petroleum and Petrochemical Economics Polyolefins Planning Services Process Evaluation/Research Planning Special Reports Strategic Business Analysis World Gas Model

ISO. International Organization for Standardization 01/12/2016

Página web de la International Organization for Standardization, el mayor desarrollador mundial de estándares internacionales

National Renewable Energy Laboratory (NREL) 01/12/2016

NREL is the only federal laboratory dedicated to the research, development, commercialization and deployment of renewable energy and energy efficiency technologies.

Technical Application Software 01/12/2016

Toolbox Cálculo de áreas, superficies curvas y volumenes ¿ Bombas y caída de presión ¿ Propiedades de líquidos ¿ Propiedades de metales y sólidos

Paginas: 1 2 3 4 5 6 7 8 9   Siguiente