Departamento de
Traducción e Interpretación

BITRA. BIBLIOGRAFÍA DE INTERPRETACIÓN Y TRADUCCIÓN

 
Volver
 
Tema:   Manual. Interpretación. Inglés. Chino. Pedagogía.
Autor:   Lin, Yuru; Tianfang Lei; Jack Lonergan; Chen Jing; Xiao Xiaoyan; Zhuang Hongshan & Zhang Youping
Año:   1999
Título:   Interpreting for tomorrow. A course book of interpreting skills between English and Chinese
Lugar:   Shanghai
Editorial/Revista:   Shanghai Waiyu Jiaoyu Chubanshe [Shanghai Foreign Language Education Press]
Páginas:   147 + 189 (2 vols - Student's and Teacher's Book)
Idioma:   Inglés.
Tipo:   Libro.
ISBN/ISSN/DOI:   ISBN: 7810466852.
Resumen:   Interpreting for Tomorrow, a two-volume book respectively intended for students and teachers, is the result of a four-year joint project approved by the State Education Commission of China and Department for International Development of the UK, with interpreting as one of the components. Following an informative orientation, the textbook itself offers five units (the first four on consecutive and last one on simultaneous interpreting), as well as five appendices for the student's book (SB) and reference answers for the teacher's book (TB). [Source: based on Book Reviews in Interpreting Chinese, Interpreting China]
Impacto:   1i- Xu, Jianzhong. 2005. 565cit; 2i- Binhua, Wang & Mu Lei. 2009. 2923cit
Agradecimientos:   Record revised and enlarged by Sara Rovira Esteva & Peizhu Shang (Grupo de investigación TXICC).
 
 
2001-2021 Universidad de Alicante DOI: 10.14198/bitra
Comentarios o sugerencias
La versión española de esta página es obra de Javier Franco
Nueva búsqueda
European Society for Translation Studies Ministerio de Educación Ivitra : Institut Virtual Internacional de Traducció asociación ibérica de estudios de traducción e interpretación