Departamento de
Traducción e Interpretación

BITRA. BIBLIOGRAFÍA DE INTERPRETACIÓN Y TRADUCCIÓN

 
Volver
 
Tema:   Cultura. Problema. Pedagogía.
Autor:   Byram, Michael
Año:   1997
Título:   Teaching and assessing intercultural communicative competence
Lugar:   Clevedon
Editorial/Revista:   Multilingual Matters
Páginas:   120
Idioma:   Inglés.
Tipo:   Libro.
ISBN/ISSN/DOI:   ISBN: 9781853593772.
Disponibilidad:   Alicante BG.
Resumen:   Foreign and second language teaching should prepare learners to use a language with fluency and accuracy, and also to speak with people who have different cultural identities, social values and behaviours. This text aims to define precisely what competencies are required, how these can be included in teachers' objectives and methods, and how the ability to communicate across cultural differences can be assessed. [Source: Publisher]
Impacto:   1i- Gregorio Cano, Ana. 2012. 4457cit; 2i- Peeters, Isabelle. 2013. 5693cit
 
 
2001-2019 Universidad de Alicante DOI: 10.14198/bitra
Comentarios o sugerencias
La versión española de esta página es obra de Javier Franco
Nueva búsqueda
European Society for Translation Studies Ministerio de Educación Ivitra : Institut Virtual Internacional de Traducció asociación ibérica de estudios de traducción e interpretación