Departamento de
Traducción e Interpretación

BITRA. BIBLIOGRAFÍA DE INTERPRETACIÓN Y TRADUCCIÓN

 
Volver
 
Tema:   Inglés. Francés. Rumano. Publicidad. Género.
Autor:   Ungureanu, Cristina
Año:   2009
Título:   “Advertising Slogans in English, French and Romanian. Issues of Translation"
Lugar:   http://www.upit.ro/upload/fisiere/18/STUDII%20DE%20GRAMATICA%20CONTRASTIVA/Site%202012/SGC%2011.pdf
Editorial/Revista:   Studii de gramatica contrastiva 11
Páginas:   98-103
Idioma:   Inglés.
Tipo:   Artículo.
Disponibilidad:   Acceso abierto.
Resumen:   The present paper focuses on the problems related to translation of advertising slogans from English into Romanian / French or from French into English/ Romanian. There are three types of approaches which are analyzed in accordance with the degree of modification of the original utterance: transposition, adaptation and rewriting. Other issues of translation are also discussed. [Source: Author]
Comentarios:   This journal is published by the University of Pitesti.
 
 
2001-2019 Universidad de Alicante DOI: 10.14198/bitra
Comentarios o sugerencias
La versión española de esta página es obra de Javier Franco
Nueva búsqueda
European Society for Translation Studies Ministerio de Educación Ivitra : Institut Virtual Internacional de Traducció asociación ibérica de estudios de traducción e interpretación