Departamento de
Traducción e Interpretación

BITRA. BIBLIOGRAFÍA DE INTERPRETACIÓN Y TRADUCCIÓN

 
Volver
 
Tema:   Localización. Informática. Comercial. Técnico. Género.
Autor:   Ray, Rebecca & Nataly Kelly
Año:   2010
Título:   Reaching New Markets through Transcreation. When Translation Just Isn't Enough
Lugar:   Lowell (Massachussetts)
Editorial/Revista:   Common Sense Advisory
Páginas:   47
Idioma:   Inglés.
Tipo:   Libro. (Report)
ISBN/ISSN/DOI:   ISBN: 1933555777.
Resumen:   As companies attempt to sell their products and services to more and more demographics in more and more markets around the world, they are discovering that they must adapt or recreate their messaging and content through a service called transcreation. This report covers what the process entails and how it differs from translation, along with insights into the ecosystem, workflow and quality guidelines that enable a shorter learning curve. [Source: Authors]
Impacto:   1i- Gambier, Yves. 2013. 7038cit; 2i- Lázaro Gutiérrez, Raquel. 2016. 6506cit; 3i- Lázaro Gutiérrez, Raquel. 2016. 7135cit; 4i- Benetello, Claudia. 2017. 7450cit; 5i- Morón Martín, Marián & Elisa Calvo Encinas. 2017. 7455cit; 6i- Risku, Hanna; Theresa Pichler & Vanessa Wieser. 2017. 7372cit; 7i- Cruz García, Laura. 2018. 7465cit
 
 
2001-2019 Universidad de Alicante DOI: 10.14198/bitra
Comentarios o sugerencias
La versión española de esta página es obra de Javier Franco
Nueva búsqueda
European Society for Translation Studies Ministerio de Educación Ivitra : Institut Virtual Internacional de Traducció asociación ibérica de estudios de traducción e interpretación