Departamento de
Traducción e Interpretación

BITRA. BIBLIOGRAFÍA DE INTERPRETACIÓN Y TRADUCCIÓN

 
Volver
 
Tema:   Accesibilidad. Audiovisual. Género. Pedagogía.
Autor:   Fischer, David Charles
Año:   1971
Título:   Improvement in the utilization of captioned films for the deaf
Lugar:   Omaha (Nebraska)
Editorial/Revista:   University of Nebraska
Páginas:   145
Idioma:   Inglés.
Tipo:   Tesis.
Disponibilidad:   Acceso abierto.
Índice:   1. Introduction; 3. Review of literature; 3. Procedures; 4. Analysis of results; 5. Summary, conclusions and recommendations.
Resumen:   The three fold purpose of this study was: (1) to determine to what extent captions (versus no captions) make a difference in what deaf students and hearing students, matched for reading grade achievement level and intelligence, are able to obtain from selected educational films shown without sound; (2) to determine to what extent preparation of a class by a teacher prior to viewing a film makes a difference in what deaf students are able to gain from a 16 millimeter captioned film versus the same film seen without captions; and (3) to expose certain problems of administration, captioning and film design, and education which might emerge as a result of the examination of (1) and (2). [Source: Author]
Agradecimientos:   Record supplied by Francisco Pérez Escudero.
 
 
2001-2021 Universidad de Alicante DOI: 10.14198/bitra
Comentarios o sugerencias
La versión española de esta página es obra de Javier Franco
Nueva búsqueda
European Society for Translation Studies Ministerio de Educación Ivitra : Institut Virtual Internacional de Traducció asociación ibérica de estudios de traducción e interpretación