Departamento de
Traducción e Interpretación

BITRA. BIBLIOGRAFÍA DE INTERPRETACIÓN Y TRADUCCIÓN

 
Volver
 
Tema:   Pedagogía.
Autor:   Koda, Keiko
Año:   2005
Título:   Insights into Second Language Reading. A Cross-linguistic Approach
Lugar:   Cambridge
Editorial/Revista:   Cambridge University Press
Páginas:   320
Idioma:   Inglés.
Tipo:   Libro.
ISBN/ISSN/DOI:   ISBN: 9780521545136 (pbk.)
Colección:   Cambridge Applied Linguistics.
Resumen:   This critical volume provides an in-depth analysis of second language reading's multiple dimensions, and presents a synthesis of current research on first and second language reading. Koda applies cross-linguistic analyses of the research, and explores potential new directions for expanding current research paradigms. Insights into Second Language Reading has remarkable scope; it includes issues in visual word recognition and text structure, encompasses theoretical issues pertaining to lexical and syntactic decoding mechanisms, and covers practical issues concerning assessment and teaching. The author demonstrates how the complex phenomenon of reading can be systematically studied. Second Language Reading serves as a useful guide for graduate students, college professors, researchers, and foreign language teachers. [Source: Publisher]
Impacto:   1i- Akbari, Alireza. 2017. 7349cit
 
 
2001-2021 Universidad de Alicante DOI: 10.14198/bitra
Comentarios o sugerencias
La versión española de esta página es obra de Javier Franco
Nueva búsqueda
European Society for Translation Studies Ministerio de Educación Ivitra : Institut Virtual Internacional de Traducció asociación ibérica de estudios de traducción e interpretación