Departamento de
Traducción e Interpretación

BITRA. BIBLIOGRAFÍA DE INTERPRETACIÓN Y TRADUCCIÓN

 
Volver
 
Tema:   Pedagogía.
Autor:   Kussmaul, Paul
Año:   2007
Título:   “Can we teach creative translating?”
Lugar:   Joensuu (Finland)
Editorial/Revista:   University of Joensuu (Joensuun Yliopisto)
Páginas:   25-41
Idioma:   Inglés.
Tipo:   Capítulo.
Disponibilidad:   Alicante BG
Resumen:   This paper is a report on the results of a M.A. thesis of a student of mine at the Department of Applied Linguistics and Cultural Studies at the University of Mainz and on my own teaching experience. I begin by giving a brief explanation of the relationship between translating and creativity followed by an outline on how creative translation processes can be analysed. I make use of a combination of models taken from creativity research and cognitive linguistics. […] The paper closes with a report on a model of interactive teaching where students are guided toward creative translating. [Source: Author]
Comentarios:   In: Jääskeläinen, Riitta; Tiina Puurtinen & Hilkka Stotesbury (eds.) 2007. 'Text, Processes and Corpora: Research Inspired by Sonja Tirkkonen-Condit.'
Agradecimientos:   Record supplied by Leïla Cherrouk (November, 2018).
 
 
2001-2019 Universidad de Alicante DOI: 10.14198/bitra
Comentarios o sugerencias
La versión española de esta página es obra de Javier Franco
Nueva búsqueda
European Society for Translation Studies Ministerio de Educación Ivitra : Institut Virtual Internacional de Traducció asociación ibérica de estudios de traducción e interpretación