Departamento de
Traducción e Interpretación

BITRA. BIBLIOGRAFÍA DE INTERPRETACIÓN Y TRADUCCIÓN

 
Volver
 
Tema:   Pedagogía.
Autor:   Echeverri, Alvaro
Año:   2017
Título:   “Control y valor de las tareas de aprendizaje. Dos cosas que es bueno saber sobre la motivación de los estudiantes de traducción” [Control and value of learning activities: Two Things Everyone Should Know About Translation Students' Motivation]
Lugar:   https://revistas.uva.es/index.php/hermeneus/issue/archive
Editorial/Revista:   Hermeneus 19
Páginas:   60-85
Idioma:   Español
Tipo:   Artículo
ISBN/ISSN/DOI:   DOI: https://doi.org/10.24.197/her.19.2017.60-95 I
Disponibilidad:   Acceso abierto.
Resumen:   The idea of putting students at the center of all educational efforts has entered translation studies discourse and one of its fundamental aims has bee to get to know students (of translation) better. A literature review and the results of an empirical study based on translation internship reports suggest that students' perceptions about who controls learning outcomes and about the value of learning activities contribute to loss of self-confidence. According to the principles of social-cognitive theory (Bandura, 1977), self-confidence is the basis of motivation. This theoretical article describes two aspects of motivation that are essential for student-centered approaches: the control students can exert over learning activities and the value they attribute to such activities [Source: Author]
 
 
2001-2019 Universidad de Alicante DOI: 10.14198/bitra
Comentarios o sugerencias
La versión española de esta página es obra de Javier Franco
Nueva búsqueda
European Society for Translation Studies Ministerio de Educación Ivitra : Institut Virtual Internacional de Traducció asociación ibérica de estudios de traducción e interpretación